Enciclopedia de la Literatura en México

U yóok’ otilo’ob áak’ab = Danzas de la noche

Uyóok' otil'ob áak'abe' jump'éel tich' óolat ti' maaya ko'olet, ti' le xchiich ku p'ilik u na'at utia'al u yilik le eek'o'obo', ti' máax ku sutik t'aanil ba'ax ku na'atiki', ti' máax ku yilik ka'an utia'al u pitchajal óok'ot u piixan.

Ti' le na'tsil ku weensik náayo'obo', ti' máax ku pak'ik lu'um tuláakal tsolxikin utia'a ka jaanta'ak u yich tumeen u paalal, ti' máax ku na'atik áak'abil tomojchi'ob utia'al u kaláantik u yaamaj kuxtal.

Ti' le xch'úupul paalo'ob ku k'ayik úuchben k'aayo'ob kex ch'ench'enkil le áak'abo', ti' máaxo'ob i'ixtik le saajkililoób ku máaxo'ob jáalk'abtik u náayo'ob tu piktanil k'aj iik'.

 

Danzas de la noche es un tributo a la mujer maya, a la abuela que lee estrellas, que convierte en palabras lo que observa, que mira en el cosmos la ruta hacia donde su espíritu danza vertiginoso.

A la madre que arrulla sueños, que siembra consejos en la tierra para que sus hijos coman de sus frutos, que interpreta los presagios nocturnos para proteger lo que más ama en la vida.

A las hijas que cantan voces antiguas a pesar del silencio de la noche, que ahuyentan los miedos que acechan y liberan sus sueños hacia el infinito de la memoria.

* Esta contraportada corresponde a la edición de 2011. La Enciclopedia de la literatura en México no se hace responsable de los contenidos y puntos de vista vertidos en ella.